Generelle vilkår

Hjemmesiden www.stayhard.dk stilles til rådighed af Stayhard (”Ellos Denmark A/S”). Med udtrykkene ”vi”, ”vore”, ”vores” og ”os” nedenfor menes Stayhard.

For at kunne registrere en brugerkonto "MINE SIDER" hos os, købe produkt(er) via vores hjemmeside skal du være 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have forældres/værges godkendelse. Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment, tegning af forsikring gennem os, ansøgning om kredit, registrering af brugerkonto "MINE SIDER" hos os, brug af nogle af vores ydelser på vores hjemmeside og/eller brug af nogle af vores mobiltelefonapplikationer skal du samtidig aktivt godkende vores til enhver tid gældende Generelle vilkår og dermed bekræfte, at de oplysninger du giver om dig selv er korrekte.

Vi har ret til at ændre disse Generelle vilkår, og de eventuelle ændringer vi foretager, træder i kraft når de er gjort tilgængelige på vores hjemmeside.

Virksomhedsinfo


Telefon: +4633- 720 61 62

Åbningstider: Mandag til fredag: 7:30 – 21:00, lørdag: 9:00 - 17:00, søndag: 9:00 - 21:00

Postadresse (ikke til returvarer): Stayhard (Ellos Denmark A/S), Box 961 501 10 BORÅS; Sverige

Adresse: Ödegärdsgatan 6, Viared

CVR/SE-nr:24927814

E-mailadresse: customerservice@stayhard.dk


Prise


Vores priser og gebyrer kan ændre sig på grund af omstændigheder, som vi ikke har indflydelse på, såsom væsentligt ændrede råvarepriser, valutasvingninger eller ændret moms. Alle priser er inkl. 25 % moms. Hvis momsen ændres, forbeholder vi os ret til at ændre vores priser og gebyrer med det tilsvarende beløb. Vi tager forbehold for eventuelle tryk- og skrivefejl. Mindstebeløbet for bestilling er 198 DKK.

Vores priser
Fri fragt gælder for bestillinger over 499 DKK, når evt. rabat er fratrukket. Ved bestilling mellem 1 - 499 DKK er fragtprisen 39 DKK.


Betalingsmetode


Vi anvender Elpy som betalingsløsning, og du vælger selv, hvordan du vil betale din ordre. Se de tilgængelige betalingsmuligheder nedenfor.

Hvad er Elpy?
Elpy er en betalingsløsning og et varemærke, der, ligesom Stayhard, tilhører koncernen Ellos Group. Elpy er et samarbejde mellem Resursbank og Ellos Group med det formål at muliggøre nem betaling for alle Ellos Groups virksomheder i én og samme tjeneste. Du kan nemt håndtere dine betalinger på elpy.com.

Du har tre betalingsmetoder at vælge imellem ved køb hos os:

Faktura – Betal om 14 dage
Få dine varer hjem først, og betal senere. Gebyr 0 kr. Med 14-dages faktura bliver det nemt at købe, og du betaler ikke faktureringsgebyr. Denne betalingsmetode medfører ingen yderligere omkostninger for dig.

Hvis du har valgt at betale dit køb med 14-dages faktura og gerne vil udskyde betalingen, kan du logge på elpy.com og vælge at rykke betalingsdatoen enten 10 eller 30 dage. Det gør du ved at klikke på "Betalingsalternativer", når du er logget ind på elpy.com. Hvis du ikke betaler fakturaen til tiden, får du et rykkergebyr. Du kan se flere oplysninger om betalingsmetoden 14-dages faktura under Vilkår for faktura.

Delbetalingskonto – Del betalingen af din ordre op
Hvis du vælger betalingsmetoden Delbetalingskonto, kan du opdele betalingen i op til 36 måneder. Du kan vælge at betale et valgfrit beløb i den følgende måned, og du betaler dit køb i et tempo, der passer dig. Du kan samle alle dine Elpy-køb på samme konto. Debitorrenten er p.t. 29,91% og den nominelle rente p.a. er på 20,28%. Du betaler et administrationsgebyr på 29 DKK/måned. Du kan se flere oplysninger om betalingsmetoden Delbetalingskonto under Vilkår for konto.

Kortbetaling
Du betaler sikkert med dit betalingskort direkte i kassen på www.stayhard.dk . Debitering finder sted direkte på købstidspunktet. Der opkrævet ikke kortgebyrer. Vi modtager Visa og Mastercard som er udstedt i de nordiske lande. Kortbetalinger håndteres af Ellos AB. Ved en eventuel returnering sker tilbagebetalingen til det betalingskort, du benyttede ved din betaling. Vi krypterer altid dit kortnummer, hvilket gør dit køb sikkert.

Fortrydelseret


Du har f.eks. ret til at åbne emballagen og prøve den vare, du har købt, og hvis du ikke er tilfreds med dit køb, har du 30 dages returret fra den dag du modtog varen. Du bruger din fortrydelsesret ved at udfylde retursedlen, som ligger i din pakke, og angive hvad du returnerer. Brug mærkaten "MyPack Return". Du kan også benytte standardfortrydelseformularen Vi beder om, at du så vidt muligt returnerer dine varer i den originale emballage som postpakke eller brev.

Prøv gerne dine varer, men husk, at retur- og fortrydelsesretten ikke gælder i tilfælde af brudt segl af hudplejeprodukter / groomingprodukter eller i tilfælde af brudt plombering af badetøj eller undertøj. Imidlertid er de fleste af vores badetøj og undertøj ikke forseglet.

Vælger du at returnere hele din ordre, tilbagebetaler vi det beløb, du har betalt. Hvis din håndtering af varerne har medført en forringelse af varens værdi, fratrækker vi et beløb svarende til denne værdiforringelse.

Har du spørgsmål vedrørende din fortrydelsesret, kan du kontakte os på tlf. +4633 720 61 62, e-mail customerservice@stayhard.dk eller besøge os på besøgsadressen angivet i punkt 2.


Reklamation/uafhentet pakke


Ved reklamation eller retur, står du for transportrisikoen. Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at forsendelsen ikke er beskadiget, inden du modtager den og kvitterer for leveringen. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen, indtil returneringen er afklaret. Hvis du har anmodet om at bytte en vare i forbindelse med din retur og varen/varerne er på lager, sker leveringen af dine byttede varer sted inden for 7-10 dage fra det tidspunkt, hvor vi modtog dine varer.

Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos Stayhard, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis du modtager en vare, der er fejl på, bedes du hurtigst muligt kontakte os på telefonnummer +46 33-7206162 eller via e-mail customerservice@stayhard.dk. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du, efter at have været i kontakt med os, skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på retursedlen som fulgte med forsendelsen: Stayhard AB, SE-501 86 Borås, Sverige. Se mere under rubrikken ”Sådan returnerer du” nedenfor.

Når vi har modtaget den vare, som du ønsker at reklamere over, vil vi tage stilling til, om der er tale om en fejl på varen. Hvis der er tale om en fejl, vil vi refundere det betalte beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelsen af varen. For at vi skal kunne refundere beløbet, er det vigtigt, at du oplyser din bankforbindelse og dit kontonummer i den besked, du giver os om reklamationen. Har du valgt betalingsformen Konto, Faktura eller Kort, tilbageføres beløbet til den konto, betalingen er foretaget fra.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og du skal få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Uafhentet pakke
Vi opkræver et beløb for forsendelser som ikke er afhentet, som ikke overstiger de faktiske omkostninger for returfragt, jvf. ovenstående prisliste.


Sådan returnerer du


For at returnere en forsendelse skal du udfylde den returseddel, der kom sammen med din bestilling, med oplysning om hvad du returnerer og i givet fald hvilke varer du ønsker at bytte til. Endvidere skal du benytte returetiketten. Du betaler kun 60 kr. for at returnere, når du benytter den fortrykte returetiket. Har vi fejlekspederet, står vi for returfragten.

Pak din returforsendelse godt ind – og husk at vedlægge retursedlen for at læse og se trin-for-trin hvordan du returnerer via vores hjemmeside.


Tilbagebetaling


Den måde, hvorpå tilbagebetaling finder sted afhænger af, hvordan du har valgt at betale din vare. Vi bruger Elpy, så enhver tilbagebetaling uanset hvilken betalingsmetode du vælger, sker via dem. Når vi har modtaget din retur/reklamation, vil du modtage en e-mail med en returbekræftelse, og information om tilbagebetaling. Hvis du har spørgsmål til din tilbagebetaling, bedes du kontakte Elpy på 70 100 200.


Levering


For detaljerede oplysninger om leveringsmetoder, leveringstid mv. klikk her


Tvister


Ved tvister, som det ikke er lykkedes os at løse, kan du forsøge at nå frem til en udenretslig tvistbilæggelse. Vi anbefaler at du henvender dig til Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. (Se evt. mere på forbrug.dk). Vi følger altid Forbrugerombudsmandens anbefalinger. Du kan også benytte dig af en online tvistbilæggelsesløsning for klagesager som er tilgængelig på EU-kommissionens hjemmeside: http://ec.europa.eu/odr. Dette er dog mest relevant, hvis du er bosat i et andet EU-land.

For information om hvilke rettigheder du har som kunde, anbefaler vi dig at besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Nye-Regler.


Støtte og tilgængelighed


Vi besvarer spørgsmål via e-mail inden for 24 timer på hverdage fra det tidspunkt, hvor vi modtog den nuværende anmodning.


Garantier og service


Transportskade
Stayhard erstatter altid transportskadede varer. Kontakt os på tlf. +4633- 720 61 62 eller e-mail kontakta oss.

Elektronikgaranti
Alle elektriske apparater som vi sælger har en minimumsgaranti på et år, medmindre en længere garantiperiode er angivet under produktinformationen på vores hjemmeside. Fakturaen/følgesedlen gælder som garantibevis og en mulig reparation tager normalt mellem 2-5 uger. Husk at garantien ikke gælder hvis produktet er blevet håndteret forkert. Hvis produktet opfattes som forkert er det derfor vigtigt at brugsanvisningen er læst omhyggeligt inden produktet sendes tilbage til os, for at sikre at det er installeret / håndteret korrekt. På denne måde undgår du omkostninger som ellers kan blive opkrævet af dig, hvis det autoriserede værksted ikke vurderer at sagen er et garantisag. Alle elektriske produkter som vi sælger skal have en manual på et nordisk sprog. Hvis et produkt ikke har en manual på et nordisk sprog, skal dette angives i produktets tekst.


Returnering af elektronik


Alt udtjent elektrisk og elektronisk udstyr skal indsamles til genanvendelse for miljøets skyld. Er du usikker på hvilke produkter som omfattes og hvor du kan aflevere dem, så gå ind på: www.elretur.dk eller din kommunes hjemmeside under genbrugsstationer.


Manualer


Alle produkter vi sælger skal have en forståelig manual. Hvis et produkt ikke har skandinavisk manual oplyses det i produktteksten.


Øvrigt


Send ikke betaling til os pr. brev.

Vi kan ikke påtage os ansvaret for penge, checks eller frimærker sendt til os pr. brev. Dette gælder også betaling for restordrer.


Bedrageri


Vi politianmelder alt bedrageri og dataindbrud/hacking samt forsøg på dette. Vi forbeholder os retten til at afvise din ordre eller ophæve dit køb i tilfælde af at vi har grund til mistanke om bedrageri, dataindbrud og/eller andet misbrug af vores webside.


Force majeure


Stayhard er fritaget for påtale for at undlade at opfylde sin forpligtelse ifølge disse Generelle vilkår, hvis forsømmelsen skyldes udefra kommende omstændigheder, se nedenfor, og denne omstændighed forhindrer, vanskeliggør eller forsinker udførelsen. Fritagende omstændigheder kan bl.a. være myndigheders foranstaltninger eller forsømmelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af større omfang. I force majeure indgår myndighedsbeslutninger som påvirker markedet eller produkter negativt, f.eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud etc.