Kurv

Generelle vilkår

Generelt

Hjemmesiden www.stayhard.dk stilles til rådighed af Ellos Denmark A/S, CVR-nr 24927814, 501 10 Borås, Sverige (”Stayhard”). Med udtrykkene ”vi, vore, vores og os” nedenfor menes Stayhard.
For at kunne registrere en brugerkonto hos os, købe produkt(er) via vores hjemmeside skal du være 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have forældres/værges godkendelse. For at tilmelde dig nyhedsbrevet skal du være over 16 år. Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment, tegning af forsikring gennem os, ansøgning om kredit, registrering af brugerkonto hos os, brug af nogle af vores ydelser på vores hjemmeside og/eller brug af nogle af vores mobiltelefonapplikationer skal du samtidig aktivt godkende vores til enhver tid gældende Generelle vilkår og dermed bekræfte, at de oplysninger du giver om dig selv er korrekte.
Vi forbeholder os retten til at ændre disse vilkår, hvis der er grunde til dette, uden at give dig besked på forhånd. Den version af vilkårene, som du accepterer ved bestilling, gælder for dit køb.


Virksomhedsinfo


Telefon kundeservice:
+46 33- 720 61 62
E-mailadresse kundeservice:
customerservice@stayhard.dk
Åbningstider kundeservice:
Mandag til fredag: 7:30 - 21:00. Lørdag og søndag: 9:00 - 17:00. Helligdage: 9-17:00 eller lukket

Kontaktformular og vores mest almindelige spørgsmål og svar kan findes i vores FAQ.

Adresse kundeservice og for returnering:
Stayhard AB, 501 84 Borås, Sverige
Besøksadresse kontor:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sverige
CVR/SE-nr:
24927814


Priser og gebyrer

Vores priser og gebyrer kan ændre sig på grund af omstændigheder uden for vores kontrol, såsom væsentligt ændrede råvarepriser, valutaændringer eller ændringer i moms. Alle priser inkluderer moms på 25%. Hvis momsen ændres, forbeholder vi os ret til at justere vores priser og gebyrer med det tilsvarende beløb.

Fragtgebyrer Fri fragt gælder for normalpakke over det beløb, der er angivet nedenfor. For normalpakke med en lavere ordreværdi opkræves fragtgebyr. I mange tilfælde tilbyder vi også tillægstjenester for din bekvemmelighed. I kassen vises, hvilke leveringsmuligheder og hvilke leveringstider, der tilbydes til din bestemte ordre, baseret på varetypen og hvor du bor. Se aktuelle priser nedenfor.
Fragtgebyr normalpakke for ordrer over 499 DKK (efter fradrag for mulige rabatter) 0 DKK
Fragtgebyr normalpakke for ordrer mellem 1-499 DKK (efter fradrag for mulige rabatter) 39 DKK
Hjemlevering normalpakke (tillægsgebyr) + 59 DKK
Returgebyr 0 DKK
Gebyr for uafhentet pakke 49 DKK


Betalingsmåde

Vi bruger Elpy som betalingsløsning, når du handler hos os. Elpy er et mærke, der ligesom Stayhard, tilhører Ellos Group. Elpy er et samarbejde mellem Resursbank og Ellos Group med det formål at muliggøre enkle betalinger for alle koncernens virksomheder i en og samme tjeneste. Du vælger, hvordan du vil betale for din ordre og håndterer nemt dine betalinger på elpy.com. I forbindelse med ansøgningen om betaling med faktura eller konto hos os foretages en kreditvurdering for at vurdere din betalingsevne. Der sendes derefter en bekræftelse fra den virksomhed vi samarbejder med. Ved ordrer der overstiger dit tidligere bevilgede maksimumbeløb kan du få bevilget en højere købsgrænse. Der foretages en almindelig kreditvurdering og der bliver genereret en ny bekræftelse. Vi tilbyder disse betalingsmåder:

Kort – betal direkte i kassen Når du vælger betalingsformen Kort betaler du med dit kreditkort direkte i kassen. Vi bruger 3D Secure og krypterer altid dit kortnummer, hvilket gør dit køb sikkert. Der opkrævet ikke kortgebyrer. Vi modtager Visa og Mastercard. Kortbetalinger håndteres af Ellos AB. Ved en eventuel returnering sker tilbagebetalingen til det betalingskort, du benyttede ved din betaling.
Faktura – Betal om 14 dage Med vores gratis 14-dages faktura bliver det nemt at købe, og denne betalingsmetode medfører ingen ekstra omkostninger for dig. Hvis du har valgt at betale dit køb med 14-dages faktura og gerne vil udskyde betalingen, kan du logge på elpy.com og mod et mindre gebyr, vælge at rykke betalingsdatoen enten 10 eller 30 dage ved at klikke på "Betalingsalternativer". Hvis du ikke betaler fakturaen til tiden, får du et rykkergebyr. Fakturaen sendes digitalt via e-mail og SMS. Du kan se flere oplysninger om betalingsmetoden 14-dages faktura under Vilkår for faktura.
Delbetalingskonto – Del betalingen af din ordre op Hvis du vælger betalingsmetoden Delbetalingskonto, kan du opdele betalingen i op til 36 måneder. Du kan vælge at betale et valgfrit beløb i den følgende måned, og du betaler dit køb i et tempo, der passer dig. Du kan samle alle dine Elpy-køb på samme konto. Debitorrenten er p.t. 29,91% og den nominelle rente p.a. er på 20,28%. Du betaler et administrationsgebyr på 29 DKK/måned. Fakturaen sendes digitalt via mail og sms. Du kan se flere oplysninger om betalingsmetoden Delbetalingskonto under Vilkår for konto.

Leveringmåde

Ved kassen vises leveringsmulighederne, der tilbydes for din ordre, disse varierer afhængigt af typen af ​​varen og hvor du bor. Foretag dine valg af leveringsmetode og sørg for, at dine kontaktoplysninger og adresse er korrekte, inden du accepterer ordren, da disse ikke kan rettes, når ordren placeres. Hvis din ordre er opdelt i flere leveringer, opkræves kun et fragtgebyr. I tilfælde af leveringsforsinkelse af væsentlig betydning kan købet annulleres. Vi har følgende leveringsmetoder:
Normalpakke Leveret til dit posthus/pakkeboks. Fri fragt gælder for ordrer over 499 DKK efter fradrag for evt. rabatter. Ved ordrer mellem 1-499 DKK er forsendelsesgebyret 39 DKK.
Hjemlevering - normalpakke Levering finder sted direkte til din dør på hverdage for 59 DKK i tillægsgebyr. Du får besked via sms.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret i henhold til gældende lovgivning. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Med få undtagelser har du ret til at åbne emballagen og prøve / undersøge det produkt, du har købt, men kun i det omfang, det er nødvendigt for at bestemme produktets egenskaber og funktion. Fortrydelsesretten gælder stort set alt på vores websted, dog ikke ved brudt forsegling av hudpleje/groomingprodukt eller ved brudt forsegling av badetøj eller undertøj. Imidlertid er de fleste af vores badetøj og undertøj ikke forseglet.
Hvis du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, skal du give os en tydelig besked inden for 14 dage. Hvis fristen udløber på en lørdag, søndag eller helligdag, forlænges den til den efterfølgende hverdag. Du har herefter 14 dage til at returnere din ordre. For at benytte fortrydelsesret skal du følge returinstruktionerne, som du finder i din levering. For de fleste varer kan du foretage din returregistrering online via www.stayhard.dk/returns ved hjælp af den medfølgende unikke kode eller ved at scanne QR-koden. Der, hvis din ordre blev foretaget mod en konto eller faktura betaling, kan du også nemt skifte til en anden tilgængelig størrelse, hvis varen ikke passer. Hvis du ikke har returlabel / returetiket, kan du i de fleste tilfælde selv oprette en ny. Log ind på "min ordrehistorik" og vælg "opret returseddel eller opret returlabel" under den valgte ordre. Hvis indstillingen ikke vises, kontakte kundeservice. Vi beder dig om at returnere din ubrugte vare med alle etiketter intakte i originalemballagen. Hvis emballagen er ubrugelig, er det muligt at pakke med anden tilsvarende emballage. Gem din returkvittering, indtil du er blevet underrettet af os om, at din retur er behandlet, da dette er dit bevis på sendt retur.
Ved at returnere varen inden for fristen behøver du ikke oplyse os om, at du vil udøve din fortrydelsesret på en anden måde, hvis du ikke ønsker at gøre det. Hvis du vil give os besked på en anden måde, kan du bruge vores vedhæftede fortrydelsesformular, eller udfylde nedenstående standardfortrydelseformular og returnere den til os. Bemærk: Postadresse er ikke til returvarer. Det er dog ikke et krav at du bruger formularen til at kontakte os. Du kan også gøre brug af din fortrydelsesret ved at sende os en utvetydig erklæring om din beslutning om at ophæve købsaftalen enten ved e-mail eller telefon. Du behøver ikke give en grund til fortydelsen men vi henstiller til, at du oplyser navn, adresse og andre relevante oplysninger, fx ordrernummer, varenummer og navnet på produktet i meddelelsen for at undgå fejl og forsinkelser. Bemærk, at det ikke tæller med, når du udøver fortrydelsesretten, hvis du kun undlader at afhente din levering uden at give os en klar meddelelse om dette. Din levering sendes automatisk tilbage til os efter angivet tid, men du vil blive opkrævet et gebyr for uafhentet pakke på 49,90 DKK.

Standard fortrydelsesformular
Til: Stayhard AB/CO Ellos Danmark A/S
Box 961
501 10 Borås, Sverige
e-mail: customerservice@stayhard.dk

-Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelseretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*) /levering av følgende tjenesteydelser (*)

-Bestilt den (*) /modtaget den (*)

-Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

-Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

-Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

-Dato


(*) Det ikke relevante udstreges

At returnere er gratis. Hvis du returnerer hele din ordre, refunderer vi hele varens værdi og eventuelle forsendelsesomkostninger, men ikke tillægsgebyrer for f.eks. hjemlevering. Hvis du vælger kun at returnere en del af din ordre, refunderer vi ikke ev. fragtgebyr eller tillægsgebyrer, fordi gebyrerne er uafhængige af, hvor mange varer du bestilte. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter, at vi modtog din meddelelse om, at du ønsker at udøve din fortrydelsesret. Vi har dog ret til at vente med tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget din retur. Hvis din håndtering af produktet har medført en reduktion i dets værdi eller i tilfælde af manglende eller beskadiget original pap, kan der ske et værditab på varen. Værditabet vurderes fra sag til sag. Tilbagebetalingen foretages via den samme betalingsmetode, som du brugte ved bestilling. Ved tilbagebetaling via kreditkort kan det tage et par ekstra dage, før du ser pengene på din konto på grund af bankens behandlingstid. Visakort 3-5 bankdage og Mastercard op til 30 dage.

Returret

Du har en 30-dages returret, når du handler hos os. Med få undtagelser har du ret til at åbne emballagen og prøve / undersøge det produkt, du har købt, men kun i det omfang, det er nødvendigt for at bestemme produktets egenskaber og funktion. Fortrydelsesretten gælder stort set alt på vores websted, dog ikke ved brudt forsegling av hudpleje/groomingprodukt eller ved brudt forsegling av badetøj eller undertøj. Imidlertid er de fleste af vores badetøj og undertøj ikke forseglet. Returretten udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Vi beder dig om at returnere din ubrugte vare inden for 30 dage med alle etiketter intakte i originalemballagen. Hvis emballagen er ubrugelig, er det muligt at pakke med anden tilsvarende emballage. Gem din returkvittering, indtil du er blevet underrettet af os om, at din retur er behandlet, da dette er dit bevis på sendt retur. For at benytte returretten skal du følge returinstruktionerne, som du finder i din levering. For de fleste varer kan du foretage din returregistrering online via www.stayhard.dk/returns ved hjælp af den medfølgende unikke kode eller ved at scanne QR-koden. Der, hvis din ordre blev foretaget mod en konto eller faktura betaling, kan du også nemt skifte til en anden tilgængelig størrelse, hvis varen ikke passer. Hvis du ikke har returlabel / returetiket, kan du i de fleste tilfælde selv oprette en ny. Log ind på "min ordrehistorik" og vælg "opret returseddel eller opret returlabel" under den valgte ordre. Hvis indstillingen ikke vises, kontakte kundeservice. At returnere er gratis. Hvis du returnerer hele din ordre, refunderer vi hele varens værdi og eventuelle forsendelsesomkostninger, men ikke tillægsgebyrer for f.eks. hjemlevering. Hvis du vælger kun at returnere en del af din ordre, refunderer vi ikke ev. fragtgebyr eller tillægsgebyrer, fordi gebyrerne er uafhængige af, hvor mange varer du bestilte. Tilbagebetaling sker, så snart vi har modtaget returneringen og behandlet den, normalt tager dette omkring 2-3 uger fra den dato, du har sendt returen. Hvis din håndtering af produktet har medført en reduktion i dets værdi eller i tilfælde af manglende eller beskadiget original pap, kan der ske et værditab på varen. Værditabet vurderes fra sag til sag. Tilbagebetalingen foretages via den samme betalingsmetode, som du brugte ved bestilling. Ved tilbagebetaling via kreditkort kan det tage et par ekstra dage, før du ser pengene på din konto på grund af bankens behandlingstid. Visakort 3-5 bankdage og Mastercard op til 30 dage.

Uafhentet pakke

Vi opkræver et gebyr på 49,90 DKK for forsendelser, der ikke afhentes inden for angivet tid. Gebyret svarer til de faktiske omkostninger ved fragt, retur og håndtering.

Bytteret

Har du bestilt varer mod konto- eller fakturabetaling, kan du nemt skifte til en anden størrelse online, hvis varen ikke passer. Foretag din returregistrering via www.stayhard.dk/returns eller ved at scanne QR-koden, som du finder på den vedlagte returvejledning. Hvis varen er tilgængelig på lager i en anden størrelse, vises mulighederne der. For andre bytninger henviser vi dig til at lave en ny ordre via vores hjemmeside.

Sådan returnerer du

Følg returinstruktionerne, som du finder i din levering. Hvis du ikke har returlabel / returetiket, kan du i de fleste tilfælde selv oprette nye. Log ind på "min ordrehistorik" og vælg "opret returseddel eller opret returlabel" under den valgte ordre. Hvis indstillingen ikke vises, skal du kontakte os på kundeservice via vores kontaktoplysninger øverst på denne side eller via vores kontaktformular under "kundeservice" på vores startside. Returnering er gratis. Hvis din retur er en klage, eller hvis du har modtaget den forkerte vare, får du også refunderet eventuelle opkrævede fragtomkostninger.

Reklamation

Købeloven giver dig ret til at reklamere en vare inden for to år, forudsat at produktet var defekt på leveringstidspunktet. Du skal derfor umiddelbart efter modtagelsen af ordren tjekke varen. Hvis du modtager en vare, der er defekt, og du kun ønsker at returnere varen og modtage en tilbagebetaling, skal du følge de vedlagte returinstruktioner og angive årsagen til returneringen. Du kan også maile os og vedlægge billeder af skaden, fortrinsvis taget fra forskellige vinkler. Bemærk, at du skal kontakte os angående reklamationen "inden for en rimelig tid" efter det at du opdagede det. Hvis du reklameret inden for to måneder efter at have opdaget fejlen, har du reklameret inden for en rimelig tid. Hvis du efter at have været i kontakt med os bliver bedt om at returnere varen, skal du følge returinstruktionerne, der fulgte med din levering. Hvis du ikke har returlabel / returlabel, kan du i de fleste tilfælde selv oprette nye. Log ind på "mine ordrer" og vælg "Opret returlabel / returetiket her" under den ret bestilling. Hvis indstillingen ikke vises, kan du bestille nye ved at kontakte kundeservice. Gem din følgeseddel / kvittering, indtil klagen er afsluttet. Når vi har modtaget det klagede produkt, tager vores returafdeling stilling til reklamationen. I tilfælde af en original mangel eller en transportskade foretages en tilbagebetaling hurtigst muligt, men ikke senere end 30 dage fra det tidspunkt, vi modtog varen fra dig. Hvis købet annulleres, kan du i nogle tilfælde skulle betale en rimelig kompensation for den brug, du har haft af produktet. I dette tilfælde trækkes dette fra tilbagebetalingsbeløbet. I tilfælde af en godkendt reklamation er vi ansvarlige for fragt, returfragt og ev. andre omkostninger i forbindelse med den vare du har reklameret.

Transportskader

Hvis der er synlige transportskader ved leveringen, skal du meddele dette til chaufføren, når du tager imod varen og du skal tjekke varen sammen med chaufføren. Chaufføren noterer det på fragtsedlen. Anmeld straks skaden og kontakt os inden for senest 24 timer, så vi kan anmelde skaden til fragtfirmaet. Det er vigtigt, at du pakker produktet ud og inspicerer produktet for at opdage skjulte og synlige skader. Ved anmeldelse af skaden skal vi have billeder af emballagen og selve skaden, helst taget fra forskellige vinkler.

Tilbagebetaling Hvis du har fortrudt købet på grund af forsinket levering, tilbagebetales der inden for 14 dage. Tilbagebetaling ved returnering eller reklamation sker, så snart vi har modtaget varen og behandlet returneringen/reklamationen. Tilbagebetaling sker via samme betalingsmetode, der blev brugt, da ordren blev foretaget. Hvis du har handlet med 14-dages faktura får du en mail ned et opdateret fakturabeløb eller annullering fra Elpy. Når du har købt med kort, foretages tilbagebetalingen til det samme betalings kreditkort, hvorfra pengene blev trukket fra. Bemærk dog, at det tager et par ekstra dage, før du ser disse på din konto på grund af bankens behandlingstid (Visakort 3-5 bankdage og Mastercard op til 30 dage). Hvis 14-dages fakturaen er indbetalt inden returneringen er behandlet, og du ønsker at få dit tilgodebeløb udbetalt, skal du kontakte Elpy/Resurs Bank på telefon 70 60 25 50.

Tvister

Ved tvister, som det ikke er lykkedes os at løse, anbefaler vi, at du kontakter Center for klageløsning, www.naevneneshus.dk eller Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Vi følger altid deres anbefalinger ved tvister. Du kan også benytte dig af en online tvistbilæggelsesløsning for klagesager som er tilgængelig på EU-kommissionens hjemmeside: http://ec.europa.eu/odr. For information om, hvilke rettigheder du har som forbruger, anbefaler vi, at du besøger Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens websted www.forbrug.dk.

Support og tilgængelighed

Vores målsætning er at besvare henvendelser via e-mail inden for 24 timer fra vi har modtaget din henvendelse. Tidsfristen gælder dog kun på hverdage og for henvendelser vedrørende køb og ordrer, der allerede er foretaget. I de tilfælde hvor vi ikke besvarer kundens e-mail inden for 48 timer, meddeler vi kunden om forsinkelsen og årsagen til denne. Ved mere komplicerede henvendelser som reklamationer, transportproblemer mv. kan behandlingstiden være længere.

Elektronikgaranti

Alle elektroniske apparater som vi sælger har mindst et års garanti, hvis ikke en langre garantiperiode er angivet under varens produkttekst her på vores hjemmeside. Fakturaen/følgesedlen gælder som garantibevis og en mulig reparation tager normalt mellem 2-5 uger. Husk at garantien ikke gælder hvis produktet er blevet håndteret forkert. Hvis produktet opfattes som forkert er det derfor vigtigt at brugsanvisningen er læst omhyggeligt inden produktet sendes tilbage til os, for at sikre at det er installeret / håndteret korrekt. På denne måde undgår du omkostninger som ellers kan blive opkrævet af dig, hvis det autoriserede værksted ikke vurderer at sagen er et garantisag. Alle elektriske produkter som vi sælger skal have en manual på et nordisk sprog. Hvis et produkt ikke har en manual på et nordisk sprog, skal dette angives i produktets tekst.

Øvrigt


Gavekort Skriv ”gavekort” i søkefeltet på vores hjemmeside for at se hvilke beløb der tilbydes. Skriv herefter modtagers e-mail adresse og navn samt en hilsen. Du kan betale som du plejer i kassen og gavekortet sendes via mail til den angivne e-mail adresse. Gavekortet kan kun bestilles med kreditkort. Gavekortet har en unik kode som skal bruges i kassen når du vil bruge det. Bestiller du ikke for hele beløbet på engang, så skal du bare bruge samme kode til din næste bestilling igen. Gyldigheden er 24 måneder for gavekort.
Bedrageri Vi politianmelder alt bedrageri og dataindbrud/hacking samt forsøg på dette. Vi forbeholder os retten til at afvise din ordre eller ophæve dit køb i tilfælde af at vi har grund til mistanke om bedrageri, dataindbrud og/eller andet misbrug af vores site.
Farvegengivelse mv Da forskellige skærme og individuelle skærmindstillinger påvirker farvegengivelsen, kan vi ikke garantere, at varernes farvetoner matcher de viste billeder, når du som forbruger besøger vores onlinebutik. Vi forbeholder os ret til at foretage tryk- og skrivefejl.
Elretur Alt udtjent elektrisk og elektronisk udstyr skal indsamles til genanvendelse for miljøets skyld. Er du usikker på hvilke produkter som omfattes og hvor du kan aflevere dem, så gå ind på: www.elretur.dk eller din kommunes hjemmeside under genbrugsstationer.
Send ikke forskud Vi er ikke ansvarlige for penge, checks eller frimærker sendt med breve.

Force majeure

Stayhard er fritaget for påtale for at undlade at opfylde sin forpligtelse ifølge disse Generelle vilkår, hvis forsømmelsen skyldes udefra kommende omstændigheder, se nedenfor, og denne omstændighed forhindrer, vanskeliggør eller forsinker udførelsen. Fritagende omstændigheder kan være bl.a. myndigheders foranstaltninger eller forsømmelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af større omfang. I force majeure indgår myndighedsbeslutninger som påvirker markedet eller produkter negativt, f.eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud etc.
Disse vilkår blev opdateret: 2022-01-17





POLITIK OM PERSONOPLYSNINGER (STAYHARD)

Ellos Group Sweden AB, virk. nr. 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Sverige ("Stayhard") behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder EU’s databeskyttelsesforordning, som dataansvarlig.
Udtrykkene "vi, vores og os" nedenfor henviser til Stayhard.


DATABESKYTTELSESRÅDGIVER

Stayhard har udpeget en databeskyttelsesrådgiver. Databeskyttelsesrådgiverens opgave er blandt andet at overvåge, om Stayhard' behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Databeskyttelsesrådgiveren kan kontaktes via dpo@ellosgroup.se

HVILKE PERSONOPLYSNINGER BEHANDLES

De personoplysninger, som behandles, er de personoplysninger, du giver til os, som vi indsamler om dig, og som vi modtager om dig fra tredjepart.
Personoplysninger, som du giver os Når du gennemfører et køb, tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer en brugerkonto, tegner en forsikring, anvender tjenesterne på vores hjemmeside, vores sociale medier eller når du gør dine rettigheder gældende i henhold til forbrugerlovgivningen, giver du personoplysninger til os. De personoplysninger, som du giver til os, og som vi behandler, kan f.eks. være dit navn, din adresse, dit mobil- og telefonnummer samt din e-mailadresse.
Personoplysninger, som vi indsamler fra dig Når du gennemfører et køb hos Stayhard, når du kontakter os og når du bruger vores hjemmeside, din brugerkonto eller sociale medier (Facebook, Instagram og TikTok), indsamler vi personoplysninger om dig. Det er oplysninger om dit navn, din fødselsdato, køn, kontaktoplysninger, kundeoplysninger, IP-adresse, operativsystem, information om den hard- og software, du anvender, browserindstillinger, tidszone, data indsamlet fra cookies, oplysninger relateret til din kontakt med os som f.eks. optagede lydfiler, oplysninger om dine internetvaner (såsom geografisk placering, sessionstid, hvilke eksterne sider, du tidligere har besøgt, hvilke sider og sociale netværk du besøger hos os, dine interesser samt information om din øvrige anvendelse af vores tjenester og produkter), søge- og købshistorik, ordrenummer, hvilke varer, du har kigget på eller lagt i indkøbskurven, betalingsmåde og kontosaldo, og om du har købt din vare på kredit, betalingsoplysninger samt din aktivitet på vores sider, sociale netværk og på vores hjemmeside.
Personoplysninger, som vi får fra tredjepart Stayhard kan modtage e-mails og anden korrespondance, der indeholder personoplysninger om tredjeparter og Stayhard behandler derfor også disse personoplysninger. Om nødvendigt vil Stayhard informere dig som tredjepart om behandlingen.

HVORFOR OG I HENHOLD TIL HVILKET JURIDISK GRUNDLAG BEHANDLER VI DINE PERSONOPLYSNINGER?


Kundeservice og administration af kundeforhold Vi behandler navn, mobil- og telefonnummer, e-mailadresse, købshistorik, ordrenummer, betalingsoplysninger og optagede lydfiler af din kontakt med os for at kunne yde en god kundeservice samt for at administrere vores kundeforhold med dig. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at behandlingen er nødvendig for vores opfyldelse af vores aftale med dig eller for at vi kan gribe ind, før en sådan aftale er indgået, eller vores legitime interesse i at yde en god service, hvis du ikke er kunde hos os. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til disse formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.
Såfremt du ikke giver ovennævnte personoplysninger, kan vi ikke levere vores produkter til dig eller på anden måde overholde vores forpligtelser over for dig.
Kreditgivning Vi behandler oplysninger om dig og dit køb for at gøre det muligt for dig at foretage køb på kredit. I den anledning behandler vi dit kundenummer, din købshistorik, kreditoplysninger som f.eks. din bevilligede kredit. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at det er nødvendigt for vores opfyldelse af aftalen med dig.
Markedsføring Vi behandler navn, mobil- og telefonnumre, e-mailadresse, din aktivitet på vores sider, købshistorik, ordrenummer, data indsamlet fra cookies og oplysninger om din anvendelse af sociale medier for at kunne sende nyhedsbreve og kampagnetilbud samt påmindelser om varer, der stadig ligger i din indkøbskurv til dig via e-mail, sms, push-meddelelser eller brev. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger, når vi sender nyhedsbreve til dig, er dit samtykke, som vi enten indhenter, når du registrerer dig som bruger hos Stayhard eller i forbindelse med dit køb af produkt(er) fra vores sortiment. Du giver dit samtykke ved aktivt at afkrydse et eller flere afkrydsningsfelter på vores hjemmeside. På samme måde kan du tilbagekalde dit samtykke ved at fjerne krydserne i afkrydsningsfelterne på vores hjemmeside. Når vi behandler dine personoplysninger for at sende push-meddelelser med markedsføring til dig, er det juridiske grundlag samtykke. Du giver dit samtykke ved at aktivere push-meddelelser på din mobiltelefon og tilbagekalder dit samtykke ved at deaktivere push-meddelelser i din mobiltelefon. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger, når vi sender kampagnetilbud og påmindelser om varer, der ligger i din indkøbskurv til dig, er en interesseafvejning. Behandlingen er nødvendig for vores legitime interesse i at kunne markedsføre vores produkter. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til det aktuelle formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.
Automatiske afgørelser og profilering For at kunne udvikle vores produkter, tjenester og tilbud til dig, indsamler og analyserer vi automatisk oplysninger om dig. Oplysningerne kan være dit navn, din fødselsdato, køn, kontaktoplysninger, kundeoplysninger, IP-adresse, operativsystem, oplysninger om den hardware og software du bruger, webbrowserindstillinger, tidszone, oplysninger relateret til din kontakt med os, oplysninger om dine internetvaner, søge- og købshistorik, ordrenummer, hvilke varer du har kigget på eller tilføjet til din indkøbskurv, betalingsmetode og kontosaldo, og om du har købt din vare på kredit samt din øvrige aktivitet på vores sider, data indsamlet fra cookies, sociale medier og vores webside. Baseret på resultatet af denne analyse af din brugeradfærd (såkaldt profilering) giver vi dig efterfølgende automatisk tilpasset information i form af annoncer og tilbud på vores webside, som vi tror du vil opfatte som interessante og relevante. Der er på nuværende tidspunkt ingen handlinger omhandlende automatiske afgørelser eller profilering, der i væsentlig grad vil påvirke dig, hverken juridisk eller på anden vis. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er en interesseafvejning. Behandlingen er nødvendig for vores legitime interesse i at kunne udvikle vores forretning og så vidt muligt ikke at forstyrre dig unødigt og for at forsyne dig med materialer, invitationer og tilbud, der matcher dine ønsker og behov. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til det aktuelle formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.
Statistik Vi behandler dit kundenummer og andre referencenumre for at lave statistiske opgørelser. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er vores legitime interesse i at føre statistikker og derigennem udvikle vores forretning. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til dette formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.
Behandling af klager, returneringer mv. Vi behandler navn, adresse, mobil- og telefonnumre, e-mailadresse og købshistorik for at kunne håndtere din eventuelle anmodning om at returnere produkter eller gøre dine rettigheder som forbruger til at fremsætte krav som følge af fejl og forsinkelse gældende. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at det er nødvendigt for vores opfyldelse af de juridiske forpligtelser, som vi har i henhold til forbrugerlovgivningen.
Regnskabsmæssige formål Vi behandler oplysninger om den transaktion, som finder sted mellem dig og Stayhard, til regnskabsmæssige formål. Vi behandler oplysninger om købet, navn, adresse, mobil- og telefonnumre og e-mailadresse. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at det er nødvendigt for opfyldelse af vores juridiske forpligtelser.

HVEM VIDEREGIVER VI PERSONOPLYSNINGER TIL, OG HVOR BLIVER DISSE BEHANDLET GEOGRAFISK?

Dine personoplysninger kan blive videregivet til og behandlet af virksomheder, der indgår i Ellos Group-koncernen. Stayhard kan også videregive dine personoplysninger til tredjepart. Eksempler på tredjeparter, som vi kan videregive dine personoplysninger til, omfatter speditører i forbindelse med levering af varer, mediebureauer til distribution af nyhedsbreve, samarbejdspartnere til markedsføring, kreditoplysnings- eller inkassobureauer til kreditoplysningskontrol og advokatfirmaer til behandling af juridiske spørgsmål i vores virksomhed. Hvis du foretager et køb på kredit, kan vi også videregive dine personoplysninger til Resurs Bank AB. Alle disse aktører er selvstændigt ansvarlige for deres behandling af dine personoplysninger.
Stayhard kan videregive dine personoplysninger til tjenesteudbydere og forretningspartnere, der behandler personoplysninger på vores vegne, såkaldte databehandlere. Vi har en aftale med vores databehandlere, som sikrer, at de behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med denne politik om personoplysninger og vores instruktioner.
Stayhard kan videregive dine personoplysninger til myndigheder, der kræver, at Stayhard videregiver sådanne personoplysninger. Stayhard kan også videregive dine personoplysninger for at muliggøre fusion, erhvervelse eller salg af alle eller dele af Stayhard' aktiver.
Stayhard behandler som hovedregel kun dine personoplysninger inden for EU og EØS. Hvis personoplysninger behandles uden for EU og EØS, sørger vi for, at dine data beskyttes på samme måde, som hvis de var blevet behandlet inden for EU/EØS ved hjælp af standardkontraktbestemmelser, som vi har indgået med disse aktører eller andre passende sikkerhedsforanstaltninger. Du finder en kopi af standardkontraktbestemmelserne HER.

HVOR LÆNGE BEHANDLER VI PERSONOPLYSNINGER?

Vi behandler kun dine personoplysninger, så længe behandlingen er nødvendig til opfyldelse af de formål, som oplysningerne er givet eller indsamlet til. De samme personoplysninger kan blive gemt flere forskellige steder til forskellige formål. Det kan betyde, at personoplysninger, der er fjernet fra et system, fordi de ikke længere er nødvendige til opfyldelse af formålet, fortsat kan opbevares i et andet system til andre formål, hvortil personoplysningerne er nødvendige til opfyldelse af formålet.
Personoplysninger, som vi behandler i forbindelse med kundeservice og til administration af dit kundeforhold, behandles i den tid, der er nødvendig for at opfylde vores aftale med dig, eller så længe vi har en legitim interesse i behandlingen af personoplysningerne. Optagede samtaler med dig behandles i tre måneder.
Personoplysninger, som vi behandler for at muliggøre kreditgivning, behandles kun i den tid, der er nødvendig, for at vi kan opfylde vores aftale med dig.
Personoplysninger, som vi behandler til brug for markedsføring i form af nyhedsbreve og push-meddelelser, behandles, indtil du trækker dit samtykke tilbage, afmelder dig, eller på anden måde beder os om ikke længere at kontakte dig. I forbindelse hermed vil vi også i videst muligt omfang slette de personoplysninger, vi behandler om dig, der er relaterede til automatiske afgørelser og/eller profilering. Personoplysninger, som vi behandler til anden markedsføring end nyhedsbreve og push-meddelelser, behandles i løbet af kundeforholdet og et år derefter.
Personoplysninger, som vi behandler for at føre statistikker, behandles, indtil det aktuelle regnskabsmateriale slettes, mere konkret i syv år.
Personoplysninger, som vi behandler for at opfylde vores juridiske forpligtelser over for dig, f.eks. for at opfylde forpligtelser vedrørende garanti, reklamation eller fortrydelsesret, vil blive behandlet i den periode, hvor vi i henhold til lovgivningen har disse juridiske forpligtelser.
Personoplysninger, som vi behandler til regnskabsmæssige formål, behandles i syv år i overensstemmelse med gældende regnskabslovgivning. Dine personoplysninger kan blive gemt længere end nævnt ovenfor, hvis dette er påkrævet i forhold til at opfylde lovkrav, forordninger eller myndighedsbeslutninger.

DINE RETTIGHEDER

Når vi behandler dine personoplysninger, har du visse rettigheder i henhold til lovgivningen. Bemærk, at håndhævelse af rettighederne er underlagt visse krav og betingelser i loven (EU’s databeskyttelsesforordning).
Ret til indsigt, adgang, rettelse, sletning, begrænsning osv. Du har ret til vederlagsfrit at anmode om skriftlig information om, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan til enhver tid anmode om rettelse af forkerte oplysninger, og du kan også have ret til at anmode os om at slette de personoplysninger, som vi har registreret om dig samt at få en kopi af dine personoplysninger.
Du kan også have ret til at anmode os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger, hvis du f.eks. har gjort indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger eller hvis du har anmodet om berigtigelse og ønsker at begrænse vores brug af dine personoplysninger, imens vi kontrollerer, om personoplysningerne er korrekte.
Hvis du ikke har noget grundlag for din anmodning, eller hvis din anmodning er urimelig, hvis du f.eks. ofte anmoder om indsigt eller sletning af data med korte intervaller, har vi ret til at afvise din anmodning eller alternativt opkræve et gebyr til dækning af administrationsomkostningerne forbundet med din anmodning.
Ret til dataportabilitet Du kan have ret til at få udleveret personoplysninger, der vedrører dig og som du har givet os, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Du har ret til at overføre personoplysningerne til en anden dataansvarlig.
Ret til indsigelse Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger på grundlag af vores legitime interesser. Vi vil derefter ikke længere være berettiget til at behandle dine personoplysninger, medmindre vi kan påvise vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder, eller hvis personoplysningerne behandles, for at retskrav kan fastslås, gøres gældende eller forsvares.
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at dine personoplysninger behandles til direkte markedsførings- eller profileringsformål. Vi ophører efterfølgende med at behandle dine personoplysninger til sådanne formål samt sletter dine personoplysninger, forudsat at vi ikke behøver at fortsætte behandlingen af disse personoplysninger for at opfylde andre formål i overensstemmelse med nærværende politik om personoplysninger.
Ret til at indgive klage Hvis du er utilfreds med den måde, hvorpå vi behandler dine personoplysninger, kan du rette henvendelse til os via vores kontaktoplysninger i pkt. 7 nedenfor. Du har også ret til at indgive en klage vedrørende vores behandling af dine personoplysninger til:

Integritetsskyddsmyndigheten Box 8114 104 20 Stockholm imy@imy.se
Hvis din klage kun vedrører en virksomhed i en anden EU-medlemsstat, har du ret til at indsende din klage til den relevante datatilsynsmyndighed i det pågældende land.

KONTAKT OS

Du kan kontakte os på følgende måder:
- via e-mail: customerservice@stayhard.dk
- via telefon 70 100 200
- via brev til Ellos Group Sweden AB, Box 961, 501 10 Borås, Sweden