Kosta Williams i Los Angeles - Inspiration | Stayhard.se
Kurv

Kosta Williams

Vi sidder på altanen uden for hotelværelset. Vi har lige afsluttet en dags optagelser med Kosta Williams i Los Angeles, og foran os har vi nu hver sin øl og en telefon på rec. Kosta skal dog lige samle sig lidt for at nyde solnedgangen foran os. "Det er virkelig noget helt specielt."

Modell: Kosta Williamns
Foto: Per Norberg
Stylist: Dios Mio
Hår & Make: Danielle Piersons
Tekst: Dios Mio

DET ER KOSTAS FØRSTE besøg i Los Angeles, og heldigvis har vi fotograferet streetstyle hele dagen. Streetstyle-fotografering en solrig dag i Los Angeles er nemlig en af verdens mest behagelige arbejdsopgaver. Og det gælder naturligvis også for modellen. Du går rundt. Fotograferer. Skifter bydel, fotograferer, går rundt, spiser, fotograferer, osv. Man har bare en virkelig hyggelig dag sammen. Og nu runder vi altså af med et interview i skæret fra den berømte Los Angeles-solnedgang.

Kosta er en såkaldt Influencer. I ved, sådan en som dukkede op ud af det blå i ens Instagramfeed for cirka 2 år siden. "Spontant" velklædte mænd på gaderne. Meget to go-kaffe, kort selvdistance og mega-mange følgere. Det har vist sig, at de også er de nye magthavere i modebranchen. Det er dog ikke steget Kosta til hovedet. "Jeg havde aldrig forestillet mig, det blev sådan. I starten var det faktisk kun for sjov, men fanbasen voksede så hurtigt. På flyet hertil ville en fyr have et billede med mig, fordi han fulgte mig. Det er vildt surrealistisk. Jeg er bare en almindelig fyr". Og det er han virkelig. Kosta er en afslappet fyr med begge fødder plantet solidt på jorden. Hjælpsom og velvillig hele dagen. Men så var der jo lige det faktum, at han også er noget af et stilikon for sin halve million følgere. "Jeg ved faktisk ikke, hvorfor det er gået så godt. Men jeg ved, at jeg har interesseret mig for mode, siden jeg var dreng. Og helt ærligt, Instagram er jo bare en afspejling af, hvad jeg har på til daglig. Selvfølgelig er der også mere forretning i det nu, hvor det er blevet større (vi skal jo alle betale husleje), men jeg viser altid min egen stil."

Hans stil kan vel nærmest beskrives som opgraderet street. Det ses ikke mindst af hans basis-styles, som bl.a. består af sorte, halvstramme jeans, hvide sneakers og en denimjakke. Han er dog afslappet over for det hele. Hans bedste tip til dem, der har brug for hjælp til garderoben, er trods alt "keep it simple". Ikke for mange farver eller styles, hold dig til basistøjet, tilføj en detalje hist og her og arbejd dig langsomt fremad. "Men lad være at blande for meget!", tilføjer han hurtigt. "Når vi taler om farver, er jeg meget til jordfarver i øjeblikket. Beige, dyb grøn, etc." Jordfarver var ordet.

DET, DER BEGYNDTE SOM SELFIES foran spejlet, har nu udviklet sig til en komplet business. Influencertrenden kører i højeste gear, og alle virksomheder vil arbejde med influencers lige nu. Traditionel reklame har nemlig ret svært ved at konkurrere med en god influencers rækkevidde. Følgerne er desuden oftest meget koncentrerede om den samme målgruppe. Det kan sammenlignes med fx en tv-reklame, som måske ses af lige så mange, men seerne kan være hvem som helst. Vores konstant formindskede koncentrationsevne gør det dog sværere og sværere at levere andet end overflade på Instagram. For hvis du tænker efter, hvor lang tid giver man egentlig et billede på Instagram, før man scroller videre? "Instagram er et hurtigt medie. Bare et billede og en overskrift. Og for at være ærlig læser de fleste vel ikke engang overskriften. Derfor startede vi bloggen The Modern Man. For at kunne give vores følgere hele historien, ikke kun korte bidder." Den velbesøgte blog, som deles med vennerne og kollegerne Daniel og Sandro, fungerer altså som et samlingssted for det, man ikke når at sige på Instagram. Og så længe følgerne er interesserede i det, han vil sige, har han ingen planer om at stoppe. "Hvis det bliver ved at vokse, er det da fedt. Hvis ikke, er det også okay. Man kan alligevel ikke fremtvinge noget. Jeg er så heldig, at jeg arbejder med det, jeg elsker. Og det er kun, når man elsker det, man laver, at man kan være den bedste version af sig selv," slutter han. Han er altså også klog.

Kosta er en såkaldt Influencer. I ved, sådan en som dukkede op ud af det blå i ens Instagramfeed for cirka 2 år siden. "Spontant" velklædte mænd på gaderne. Meget to go-kaffe, kort selvdistance og mega-mange følgere. Det har vist sig, at de også er de nye magthavere i modebranchen. Det er dog ikke steget Kosta til hovedet. "Jeg havde aldrig forestillet mig, det blev sådan. I starten var det faktisk kun for sjov, men fanbasen voksede så hurtigt. På flyet hertil ville en fyr have et billede med mig, fordi han fulgte mig. Det er vildt surrealistisk. Jeg er bare en almindelig fyr". Og det er han virkelig. Kosta er en afslappet fyr med begge fødder plantet solidt på jorden. Hjælpsom og velvillig hele dagen. Men så var der jo lige det faktum, at han også er noget af et stilikon for sin halve million følgere. "Jeg ved faktisk ikke, hvorfor det er gået så godt. Men jeg ved, at jeg har interesseret mig for mode, siden jeg var dreng. Og helt ærligt, Instagram er jo bare en afspejling af, hvad jeg har på til daglig. Selvfølgelig er der også mere forretning i det nu, hvor det er blevet større (vi skal jo alle betale husleje), men jeg viser altid min egen stil."

Hans stil kan vel nærmest beskrives som opgraderet street. Det ses ikke mindst af hans basis-styles, som bl.a. består af sorte, halvstramme jeans, hvide sneakers og en denimjakke. Han er dog afslappet over for det hele. Hans bedste tip til dem, der har brug for hjælp til garderoben, er trods alt "keep it simple". Ikke for mange farver eller styles, hold dig til basistøjet, tilføj en detalje hist og her og arbejd dig langsomt fremad. "Men lad være at blande for meget!", tilføjer han hurtigt. "Når vi taler om farver, er jeg meget til jordfarver i øjeblikket. Beige, dyb grøn, etc." Jordfarver var ordet. Noget, der virker sikkert, er nok alligevel, at Influencers er kommet for at blive. De tilbyder faktisk noget unikt. Lige pludselig har vi mulighed for hver dag at blive inspireret af folks outfits fra hele verden. I et land med mange mindre byer med begrænset udbud af tøj har man nu mulighed både for at blive inspireret af folks outfits og tage skridtet videre og købe tøjet online, inden man overhovedet er nået frem til kontoret. Det kaldes fremtiden.